În timp ce piloţii noştri Mani Gyenes şi Marcel Butuza, singurii români care s-au aventurat să participe pe motociclete la raliul Dakar 2011, se luptă cu dificultăţile traseului diabolic din America de Sud, în ţară mulţi şoferi care s-ar vrea piloţi de curse s-au bucurat de prima zăpadă.
Pentru românii pasionaţi de giumbuşlucuri cu autovehicule, care tânjesc după senzaţii tari, dar nici măcar nu pot visa la challenge-ul unei competiţii adevărate nici măcar la amatori, parcările uriaşe, pline de zăpadă, au devenit principala atracţie. Imediat după ce cade prima ninsoare mai serioasă, înainte ca maşinile de deszăpezit să intre în pâine, în general parcările care deservesc supermarketurile de la periferiile marilor oraşe devin, după lăsarea întunericului, arene „de dat cu maşina". Spre deliciul unui public destul de numeros în ciuda temperaturilor de multe ori cu minusuri considerabile pe scara lui Celsius, piloţi de ocazie la volanul a tot felul de maşini, cu tracţine integrală, dar şi numai pe faţă sau numai pe spate, se întrec în derapaje controlate, răsuciri la 180 sau 360 de grade, şi tot felul de alte „inginerii" în funcţie de imaginaţia fiecăruia. Este adevărat că se mai întâmplă ca vreun „meseriaş" să radă câţiva pomi decorativi sau să acroşeze câte o bordură, dar adrenalina bate riscurile de accidente. „Am îngheţat, dar spectacolul merită. Nu putem ajunge la competiţii adevărate, aşa că ne consumăm adrenalina şi benzina în parcările cu zăpadă", spunea unul dintre piloţii de ocazie. Poate că n-ar fi rău dacă şefii federaţiilor sporturilor auto de la noi ar specula interesul publicului pentru astfel de distracţii şi ar organiza un soi de concursuri populare.
În altă ordine de idei, în competiţia extremă din raliul Dakar, etapa a treia, ultima desfăşurată în Argentina, a fost una cu multe probleme pentru sportivii noştri. Ambii au reuşit însă să tre