Clasamentul arată firmele care au strârnit în cea mai mare măsură antipatia americanilor, fie din cauza serviciilor proaste, fie doar pentru că operează în domenii cu o imagine proastă la vreme de criză
Nemulţumirea americanilor faţă de condiţiile economice ale ţării, reflectată atât la scrutinul de la 2 noiembrie, cât şi în numeroase sondaje de opinie, are şi "ţinte" mai precise. Acestea sunt o serie de companii de top cu care zeci de milioane de locuitori ai SUA au de-a face zi de zi, dintre care siteul http://247wallst.com/ le-a selectat pe cele mai detestate în 2010.
Criteriile de elaborare a clasamentului au avut în vedere opiniile clienţilor faţă de calitatea serviciilor, a angajaţilor - faţă de condiţiile de muncă, ale acţionarilor - faţă de cum gestionează managementul banii lor. Au mai contat şi părerile experţilor în branding şi publicitate, reflectarea imaginii firmelor în mass-media şi opiniile contribuabililor faţă de marile corporaţii.
Deşi echipa care a realizat clasamentul precizează că numele listate nu pot fi diferenţiate propriu-zis între locul 1 şi locul 10, topul "celor mai urâte" firme în 2010 cuprinde următoarele firme:
• 1. American Airlines a intrat în listă din cauza scorurilor foarte proaste obţinute la satisfacţia clienţilor, care au plasat compania a 9-a din coada unui clasament de 181 de firme. Pasagerii s-au plâns de relaţia proastă cu personalul firmei şi de cursele întârziate. În alt studiu, şi angajaţii se arată nemulţumiţi, căci numai 36% dintre ei se declară de acord cu CEO-ul Gerard Arpey.
• 2. Nokia a fost "întrecută" doar de firma mai puţin cunoscută Palm într-un top privind iritarea clienţilor faţă de designul, uşurinţa de folosire şi satisfacţia generală privind telefoanele mobile. În 2010, valoarea acţiunilor Nokia a scăzut cu 20%, lucru reflectat şi din imaginea proastă pe Twitter, unde se afl