Pentru a scăpa de majorarea taxei auto, mulţi şoferi s-au grăbit să îşi înmatriculeze maşinile înainte de a intra în noul an. Astfel, doar în ultima parte a anului 2010, înmatriculările de vehicule noi au crescut cu peste 25%, iar înmatriculările de autoturisme second-hand au înregistrat o creştere cu peste 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Explozia aceasta a numărului de înmatriculări a venit ca urmare a deciziei Ministerului Mediului de a majora taxa de poluare începând cu 1 ianuarie 2011.
În Timiş, au fost înmatriculate peste 34.000 de maşini în 2010, cele mai multe în ultimul trimestru al anului.
“Inflaţie” de înmatriculări
Ministerul Mediului şi Pădurilor a anunţat că va impune plata taxei de primă înmatriculare şi pentru autovehiculele mai noi, puţin poluante. Astfel, de anul viitor, şi cei care îşi vor cumpăra o maşină Euro 5 vor scoate din buzunar bani pentru plata taxei de îmatriculare. Mai mult, şi cei care vor cumpăra o maşină din străinătate vor plăti, din 2011, o taxă de înmatriculare mai mare. De altfel, reintrarea în vigoare a taxei de primă înmatriculare pentru maşinile noi Euro 4, la începutul lui 2010, a reorientat cumpărătorii către piaţa auto second-hand, care ocupă deja cea mai mare parte din parcul auto din România.
Pentru a stopa intrarea în România a maşinilor second-hand, Ministerul Mediului şi Pădurilor a hotărât ca taxa de poluare auto să fie majorată, din 2011, în medie cu 45 - 50%, dar cu o creştere dublă sau aproape triplă pentru vehiculele poluante într-un grad mai ridicat, taxa fiind stabilită în funcţie de vechimea maşinii, capacitatea cilindrică şi gradul de poluare. Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 va fi de 30.432 euro, pentru înmatricularea unei maşini non-euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani.