La iniţiativa Ministerului Sănătăţii, Guvernul României a aprobat Ordonanţa de urgenţă privind introducerea cardului naţional de sănătate. Cardul va fi un document obligatoriu pentru fiecare asigurat ce doreşte să acceseze servicii medicale în unităţile sanitare din reţeaua publică, dar şi pentru medicii din sistem, care vor primi, la rândul lor, un card medical profesional. (...)
La iniţiativa Ministerului Sănătăţii, Guvernul României a aprobat Ordonanţa de urgenţă privind introducerea cardului naţional de sănătate. Cardul va fi un document obligatoriu pentru fiecare asigurat ce doreşte să acceseze servicii me Publicitate dicale în unităţile sanitare din reţeaua publică, dar şi pentru medicii din sistem, care vor primi, la rândul lor, un card medical profesional.
Cardul asiguratului va cuprinde datele de identitate şi codul numeric personal, un cod unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate. Alte date de natură medicală – diagnostice cu risc vital şi boli cronice; grupa sanguină şi Rh; acceptul exprimat, în timpul vieţii, pentru prelevarea de organe, ţesuturi şi celule, după deces; medic de familie: nume, prenume, date de contact – vor fi stocate pe un cip. Informaţia referitoare la acceptul, exprimat în timpul vieţii, pentru prelevarea de organe, ţesuturi şi celule, după deces, se va înregistra pe cipul cardului naţional de asigurări sociale de sănătate, sub condiţia respectării dispoziţiilor prevăzute la art. 147 pct. 5 din Legea nr. 95/2006 (prin act notarial de consimţământ pentru prelevare sau înscrierea în Registrul naţional al donatorilor de organe, ţesuturi şi celule), iar accesul personalului medical la această informaţie va fi stabilit prin Normele metodologice.
Cardul va fi livrat prin poştă fiecărui asigurat.
La iniţiativa Ministerului Sănătăţii, Guvernul României