ANALIZĂ EVZ. Programele de Revelion ale principalelor televiziuni din România au fost ambalate pretenţios de experţii PR ai acestora, dar au oferit destule momente inadecvate şi de prost-gust. Sursa: ARHIVA EVZ
Programele TV de Revelion s-au încadrat în nota deja tradiţională: exces de manele, mici scenete umoristice şi muzică de petrecere, genuri de succes pentru telespectatorul român, "bombardat" şi cu fete frumoase în toalete provocatoare.
Ideea originală a TVR (transformarea se lecţiei pentru Eurovision în program de Revelion) s-a dovedit nepopulară, astfel încât televiziunea publică a fost depăşită de posturi precum Etno TV, Kanal D şi, pe alocuri, Naţional TV, aşa cum a scris EVZ în ediţia din 3 ianuarie.
Manele "de toate genurile"
Gina Pistol, Andreea Mantea, Simona Sensual, Andreea Tonciu, Laurette alături de Liviu Vârciu, Pavel Bratoş, Nea Mărin sau Jean de la Craiova - asta a oferit Pro TV în Maratonul de Revelion.
"Programul de Revelion nu e o emisiune pe care o urmăreşti stând în fotoliu şi uitându-te la televizor. Trebuie să fie o continuare a petrecerii din fiecare casă, să poată fi urmărit în timp ce lumea mănâncă, dansează, vorbeşte. De aceea trebuie să conţină foarte multă muzică, întreruptă doar de momente de comedie foarte scurte. Muzica trebuie să fie de toate genurile, cu condiţia să fie dansabilă, veselă, de petrecere", a explicat producătorul Mona Segall.
Aceeaşi reţetă a folosit şi postului de nişă Etno TV. "Lumea s-a săturat de glume răsuflate şi se întoarce la valorile autentice. Românii nu mai vor lucruri tâmpite la televizor, ci ascultă muzică de calitate. Maratonul nostru a presupus difuzarea cântecelor a peste 60 de artişti consacraţi", ne-a spus Adriana Bahmuţeanu.
Manelele şi muzica de petrecere a adus locul patru în audienţă şi pentru Kanal D.
Vede