În Genova, regizorul Michael Winterbottom nu mai dă dovada îndrăznelii sale, așa cum o făcea în alte filme. Dimpotrivă, filmul, realizat în 2008 și apărut de curînd în cinematografele bucureștene, lasă impresia de déjà vu. Kelly și Mary se află cu mama lor în mașină, cînd fetița mai mică, Mary, de aproximativ zece ani, îi distrage femeii atenția de la condus, cauzînd astfel un accident în care mama moare. La șase luni după accident, tatăl fetelor acceptă o slujbă de profesor la o universitate din Genova și se mută acolo cu familia sa, încercînd să abată atenția sa și a copiilor de la dramă trăită. Kelly, ajunsă la adolescență, își face prieteni noi în oraș, fumează iarbă, flirtează și se culcă cu băieți, în timp ce se îndepărtează sentimental de tatăl ei și o disprețuiește pe sora sa, căreia îi amintește constant că este vinovată pentru moartea mamei. Mary, în schimb, devine introvertită, are vedenii, desenează lucruri stranii și este dependentă emoțional de tată. Viziunile orașului italian sînt încărcate aici cu emoțiile personajelor, în imagini fluide, alerte uneori. Însă, în ciuda felului în care este filmat și montat, Genova este monoton și lipsit de prospețime, întrucît personajele sale nu par să trăiască niște situații autentice, în afara clișeelor prezentate foarte des în filme.
The Tourist prezintă și el tot un oraș italian, Veneția, sub un aspect spectaculos, care să se asorteze ținutelor uluitoare purtate de Angelina Jolie. Povestea filmului pare să fie doar un pretext pentru a susține imaginile frumuseții și ale luxului. Elise Clifton-Ward este iubita unui hoț ce a făcut o avere imensă furînd de la șeful său (implicat, de asemenea, în afaceri murdare) și căutat acum, deopotrivă, de vechiul său colaborator, dar și de Interpol. Elise îl ajută cu multă abilitate să scape nedescoperit. Bărbatul planifică o diversiune: Elise va lua trenul din Pa