Foto: Alexandru Molovata / Jurnalul Naţional Guvernul a aprobat în ultima şedinţă un proiect de 371,4 milioane de lei (circa 90 milioane de euro) pentru modernizarea drumului naţional 1, cu scopul creşterii siguranţei în trafic în localităţi şi în „punctele negre”, potrivit Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Din valoarea totală a proiectului, 103,5 milioane lei reprezintă finanţare europeană, restul banilor fiind asiguraţi de la bugetul de stat. Astfel, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, urmând ca lucrările să dureze doi ani. Acestea vor consta în montarea separatoarelor de sens, amenajarea de sensuri giratorii, întoarceri în „U”, de trotuare, treceri de pietoni şi staţii de autobuz în judeţele Ilfov, Prahova, Braşov, Sibiu, Alba, Cluj şi Bihor.
Măsura este necesară deoarece în intervalul 2000- 2004 pe DN 1 s-au înregistrat 445 de accidente soldate cu 193 de morţi, 375 de răniţi şi importante pagube materiale. DN 1 începe la ieşirea din Bucureşti şi se termină în localitatea Borş (la ieşirea din ţară) şi exclude sectorul de drum dintre Braşov şi Sibiu, în lungime de 122,5 kilometri, deja modernizat.
Foto: Alexandru Molovata / Jurnalul Naţional Guvernul a aprobat în ultima şedinţă un proiect de 371,4 milioane de lei (circa 90 milioane de euro) pentru modernizarea drumului naţional 1, cu scopul creşterii siguranţei în trafic în localităţi şi în „punctele negre”, potrivit Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Din valoarea totală a proiectului, 103,5 milioane lei reprezintă finanţare europeană, restul banilor fiind asiguraţi de la bugetul de stat. Astfel, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, urmând ca lucrările să dureze doi ani. Acestea vor consta în montarea separatoarelor de sens, amenajarea de sensuri giratorii, întoarceri în „U”, de trotuare, treceri de piet