Bugetele alocate ar putea creşte cu 15-20%, faţă de anul trecut
Însă vânzările din acest domeniu nu vor creşte spectaculos
Anul acesta, companiile din România ar putea aloca bugete pentru obiecte promoţionale mai mari cu 15-20%, comparativ cu valoarea alocată anul trecut, potrivit estimărilor filialei locale a companiei greceşti Basis&Basis. Însă compania producătoare de produse promoţionale nu preconizează o creştere spectaculoasă a vânzărilor, în anul în care tocmai am intrat. "Nu ne aşteptăm la o creştere spectaculoasă a vânzărilor în 2011, estimăm volume comparabile cu cele realizate în 2010", a declarat, pentru Curierul Naţional, Maria Radu, director general al Basis&Basis România.
La finalul lui 2010, piaţa şi-a mai revenit
Despre evoluţia pe care această industrie a avut-o anul trecut, directorul general al Basis&Basis ne-a explicat că în prima jumătate a anului piaţa a scăzut, urmând ca din toamnă trendul să se inverseze, cu un avans mai important în perioada sărbătorilor de iarnă. "Piaţa obiectelor promoţionale în 2010 a scăzut în prima jumătate a anului şi a revenit pe un trend crescător începând din toamna aceluiaşi an, mai accentuat în apropierea sărbătorilor de iarnă", a afirmat Maria Radu. Totuşi, pentru 2011, Basis&Basis nu estimează o creştere importantă a preţurilor. "Cum spuneam, nu ne aşteptăm la o creştere notabilă a preţurilor la promoţionale în 2011. Sperăm în revenirea optimismului şi managementului companiilor pentru a înregistra creşteri ale comenzilor", a mai spus reprezentantul companiei Basis&Basis.
Anul trecut, preţurile de achiziţie au crescut, iar cele de vânzare au scăzut
Maria Radu ne-a mai explicat că în anul 2010 preţurile de achiziţie a produselor promoţionale au crescut, în timp ce preţurile de vânzare au evoluat în cealaltă direcţie.
"Preţurile de achiziţie în