Plăţile online cu cardul au urcat cu 38% în valoare şi cu 82% în volum anul trecut
Dimensiunile pieţei sunt însă extrem de mici în comparaţie cu alte ţări din Europa
Comerţul online a avut parte şi în 2010, ca şi în ultimii ani, de un an bun, mai ales în condiţiile în care recesiunea a fost caracteristica principală a ultimilor 3 ani economici. Însă pe harta comerţului electronic din Europa, România este doar un punct mic, mic de tot. Potrivit Gecad ePayment, piaţa a ajuns deja la stadiul în care a început să se dezvolte ca o piaţă matură. Potrivit unui studiu al liderului de pe piaţa locală, comerţul electronic cu plata online cu cardul a crescut în 2010 cu 38% comparativ cu anul precedent, atingând valoarea de 127,8 milioane de euro. Numărul de tranzacţii procesate a crescut cu 82% faţă de 2009, înregistrându-se 2,26 milioane de tranzacţii, conform datelor furnizate de Romcard. În aceeaşi perioadă, în sistemul ePayment s-au procesat 2,08 milioane de tranzacţii, la o valoare de 121 de milioane de euro. "Piaţa de comerţ electronic a intrat în etapa de maturizare, caracterizată printr-un ritm moderat de creştere, diversificarea produselor şi serviciilor oferite online şi creşterea numărului de cumpărători care aleg plata online cu cardul. Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianţi pe piaţă, care au căutat atât extinderea business-ului în mediul online, cât şi soluţii mai avantajoase la costuri mai mici. Cumpărătorii, pe de altă parte, au fost foarte receptivi la promoţii şi reduceri de preţ, astfel încât campaniile cu concept clar şi implementare eficientă au reuşit să atragă plătitori din offline în online", a declarat, într-un comunicat, remis redacţiei, Daniel Nicolescu, CEO Gecad ePayment.
Lunile mai şi decembrie au adus cele mai multe tranzacţii
Lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost