În anul 1910, la cel de-al doilea Salon Internaţional de Aeronautică, Henri Coandă (1886–1972) expunea primul avion cu propulsie reactivă, în fapt, primul avion cu reacţie, intrat în istoria ştiinţei sub denumirea de „Coandă 1910“. Interesant de adăugat că, în timp ce studia acest avion, genialul inventator român a făcut şi primele observaţii care au dus la formularea celebrului „efect Coandă“. La trecerea unui secol de la această premieră, în Aula Academiei Române s-au desfăşurat lucrările unei sesiuni omagiale organizate de Secţia de ştiinţe tehnice a Academiei Române şi Asociaţia „Henri Coandă“. După alocuţiunea de deschidere rostită de acad. Valentin Vlad, vicepreşedinte al Academiei Române, gen. lt. dr. Ion Aurel Stanciu, şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, a prezentat cuvântul omagial din partea aviaţiei militare române. (...)
În anul 1910, la cel de-al doilea Salon Internaţional de Aeronautică, Henri Coandă (1886–1972) expunea primul avion cu propulsie reactivă, în fapt, primul avion cu reacţie, intrat în istoria ştiinţei sub denumirea de „Coandă 1910“. Interesant de adăugat că, în timp ce studia acest avion, genialul inventator român a făcut şi primele observaţii care au dus la formularea celebrului „efect Coandă“. La trecerea unui secol de la această premieră, în Aula Academiei Române s-au desfăşurat lucrările unei sesiuni omagiale organizate de Secţia de ştiinţe tehnice a Academiei Române şi Asociaţia „Henri Coandă“. După alocuţiunea de deschidere rostită de acad. Valentin Vlad, vicepreşedinte al Academiei Române, gen. lt. dr. Ion Aurel Stanciu, şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, a prezentat cuvântul omagial din partea aviaţiei militare române. Au urmat comunicările prezentate de: prof. univ. dr. ing. Corneliu Berbente (Universitatea Politehnică Bucureşti) – Personalitatea ştiinţifică a savantului Henri C Publicitate oandă; dr.