"În 2010, spre deosebire de anii anterior, nu mi-am cumpărat cadouri de Crăciun şi mi-am păstrat banii pentru perioada de reduceri", spune Paula Rogojanu, care a ieşit la cumpărături într-un mall din centrul capitalei.
Numărul românilor care şi-au mai păstrat ceva economii pentru a prinde promoţiile din ianuarie nu este foarte mare, luând în calcul numărul de vizitatori din timpul săptămânii prezenţi în centrele comerciale din Bucureşti. Mai mult, nici reducerile afişate de magazine nu-i mulţumesc pe consumatori.
"Reducerile nu sunt însă semnificative şi nu sunt aplicate pentru multe produse. Eu am văzut o pereche de pantaloni care mi-au plăcut şi nu au reducere", mai spune Paula.
Chiar şi aşa, preţurile cu până la 50%, uneori chiar 70% mai mici nu sunt suficiente pentru a-i face pe români să se înghesuie în magazine.
"Aceasta nu e perioada de reduceri. Este perioada de promoţii de dinainte de perioada de reduceri", explică vânzătoarea magazinului Bershka de la parterul centrului comercial Unirea Shopping Center din Capitală. Promoţiile în acest magazin au început pe 2 ianuarie şi durează până pe 14 ianuarie. În ziua următoare încep adevăratele reduceri de iarnă.
Vremea cozilor la casele de marcat a trecut
Diferenţa între cele două perioade, potrivit vânzătoarei magazinului Stradivarius din mall-ul AFI Palace, este că în perioada de reduceri, care începe oficial pe 15 ianuarie, preţurile scad chiar cu mai mult şi mai multe produse beneficiază de scădere de preţ. La reduceri intră însă produsele care mai rămân după perioada de promoţii.
În ultimul an, aceste perioade s-au succedat aproape în permanenţă, retailerii utilizând astfel toate armele şi toţi aşii din mânecă pentru a-i atrage pe cumpărători. Dacă în urmă cu doi ani, când criza încă nu îşi arătase colţii, în perioada de reduceri puteai să îţi aştepţi rândul la coa