Ministerul Mediului a publicat noile norme de aplicare
Se doreşte limitarea accesului introducerii în ţară a maşinilor mai vechi de zece ani
Se majorează coeficientul deprecierii totale în funcţie de vechime, stare generală, nivel de dotare şi rulaj
Indicii de calcul (d1, d2 şi d3) ai reducerii suplimentare în funcţie de vechime, stare generală, nivel de dotare şi rulaj sunt actualizaţi în noile norme metodologice de aplicare a taxei de poluare, publicate pe site-ul Ministerului Mediului spre dezbatere publică, astfel încât să se limiteze accesul în parcul naţional auto al autoturismelor vechi şi extrem de poluante, în general cele de peste 10 ani, care sunt vizate a fi scoase din parcul auto prin programul de înnoire a acestuia.
Prin acelaşi proiect se introduc cerinţe suplimentare privind dovada dobândirii autovehiculului, dar şi prevederi referitoare la obligaţia plăţii taxei pe poluare în cazul reintroducerii în parcul naţional a unui autoturism, în cazul în care, la momentul scoaterii sale din parcul naţional, i s-a restituit ultimului proprietar valoarea reziduală a taxei.
Noile norme metodologice de aplicare a taxei de poluare pentru autovehicule prevăd şi introducerea noii norme de poluare Euro VI pentru vehicule comerciale grele, precum şi actualizarea cotei maxime de reducere a taxei, de la 95% la 90.
Ce documente trebuie depuse la autoritatea fiscală
În vederea calculării taxei de către autoritatea fiscală, persoana fizică sau persoana juridică în numele căreia se efectuează înmatricularea trebuie să prezinte, în copie şi în original, cartea de identitate a vehiculului, documente care atestă dobândirea autovehiculului pentru care se solicită plata taxei pe poluare de către contribuabil şi, în cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state, un document din care să rezulte data prime