Nici o vânzare sau închiriere de locuinţă nu se poate face fără ca imobilul să aibă un certificat energetic. În judeţul Mureş există 19 auditori energetici, singurii autorizaţi să elibereze acest certificat energetic.
Începând din acest an orie vânzare sau închiriere a unui imobil trebuie să fie însoţită de certificatul de eficienţă energetică a acestuia. Acest document clasează apartamentul, garsoniera sau casa respectivă în funcţie de energia consumată pentru încălzire, climatizare, iluminat, dar şi după nivelul de dioxid de carbon din imobil. Certificatul de eficienţă energetică se obţine de la un auditor energetic autorizat.
Procedura de obţinere a certificatului
Mureşenii care vor să obţină certificatul energetic pentru imobilele pe care le deţin trebuie să ştie că în judeţ există în prezent 19 auditori energetici autorizaţi de Ministerul Dezvoltării. Aceştia vor efectua o serie de măsurători în imobil, iar apoi vor elibera certificatul respectiv.
„Persoanele sau firmele interesate de obţinerea unui certificat de performanţă energetică apelează la un auditor energetic, care elaborează lucrarea pe baza documentaţiei tehnice a imobilului. În cazul în care aceasta nu există sau este incompletă, se fac măsurători la faţa locului. Timpul de elaborare a unui certificat depiunde de mărimea şi complexitatea clădirii, dar pentru un apartament, certificatul se obţine într-o singură zi”, a precizat Radu Codreanu, auditor energetic.
Potrivit acestuia, certificatul energetic este necesar în orice traanzacţie imobiliară. „Legea spune că orice act notarial de vânzare-cumpărare este nul dacă vânzătorul imobilului nu prezintă aceste certificat de performanţă energetică”, a mai precizat Radu Codreanu.
Acest certificat va fi foarte util pentru noul cumpărător. „Certificatul energetic este în folosul cumpărătorului şi chiriaşului care îşi face un