Primele nouă luni ale anului trecut au fost de creşteri semnificative ale vânzărilor
Pieţele emergente au adus cele mai multe randamente pentru acest tip de produse
Datele GfK Retail and Technology arată că vânzările de camere digitale au crescut semnificativ în primele trei trimestre ale lui 2010, ţările emergente detaşându-se în plutonul fruntaş. GfK Retail and Technology a prezentat principalele rezultate la Conferinţa International CES 2011 din Las Vegas.
Europa de Est a crescut cu 19%, ţările din Orientul Mijlociu şi Africa cu 20%, iar ţările din zona Asia-Pacific au cunoscut de asemenea o creştere de 20%, cu principalele motoare în China şi India. Aşteptările privind rezultatele sfârşitului de an 2010 sunt şi ele ridicate, cu o continuare a ritmului de creştere. Prin contrast, potrivit US Retail Tracking Service aparţinând NPD Group, vânzările totale de camere digitale au scăzut în Statele Unite cu 2% de-a lungul ultimului an, posibil ca urmare a efectelor crizei financiare.
În alte segmente foto, camerele multimedia (MMC), folosite adesea în comunităţile online (YouTube, Facebook etc.), au crescut spectaculos în volum, în special datorită statelor din Europa de Vest, unde reprezintă peste 70% dintre camerele video cu mediu de stocare card memorie.
Mixul foto-video din ce în ce mai căutat
De asemenea, se remarcă şi o altă tendinţă - o cerere din ce în ce mai mare pentru camerele foto care includ şi funcţiunea de înregistrare video. Aproape fiecare nouă cameră compactă vândută are şi video încorporat şi aproximativ jumătate dintre camerele cu obiective interschimbabile au opţiuni video, cu o tendinţă pronunţată spre funcţiuni HD. În sectorul obiectivelor interschimbabile, opţiunea full HD reprezintă mai mult de o treime din vânzări, în vreme ce în Asia acest segment a atins 40%, dublându-se în decurs de un an