Comercianţii profită din plin de recenta pasiune a chinezilor, în special a celor cu dare de mână, pentru vinurile scumpe. Exploatând naivitatea şi lipsa de experienţă a chinezilor în materie de vinuri, ei vând vin ieftin în sticle ale unor mărci celebre.
„Colectăm doar sticle de la Lafite şi Maotai (cea mai cunoscută marcă autohtonă)", a declarat pentru „The Daily Telegraph" un comerciant din Beijing care s-a recomandat drept Huang. „Plătim doar în bani gheaţă. Pentru o sticlă de Lafite Rothschild dăm 2.900 de yuani (338 de euro)", a mai mărturisit el.
VEZI VIDEO AICI!
„Sticlele trebuie să fie în cea mai bună stare posibilă. Cumpăr doar sticle originale, nu falsuri", spune Ye, un afacerist din Shanghai. Cum numeroşi milionari încearcă să pară sofisticaţi, consumul de vin scump li se pare un mijloc de atingere a acestui deziderat. Dar nu numai chinezii bogaţi, ci şi cei din clasa de mijloc preferă această băutură.
Drept urmare, China (inclusiv Hong Kong) a înregistrat în 2010 cea mai mare creştere a vânzărilor de vinuri din întreaga lume. Iar preţul plătit este pe măsură. O ladă de vin Chateau Lafite din 2009 a fost vândută anul trecut, la Hong Kong, cu aproape 52.000 de euro, de trei ori mai scump decât ar costa la Londra. Chateau Lafite Rothschild 1982 este unul dintre vinurile favorite ale chinezilor, preţul unei sticle ajungând şi la 2.400 de euro.
Holograme împotriva falsificatorilor
René Bouldoires, director de operaţiuni la Mr&Mrs Bund, unul dintre cele mai importante restaurante din Shanghai, spune că unii clienţi studiază şi 20 de minute vinul comandat, înainte de a-l deschide. Marea problemă este că mulţi consumatori nu pot face diferenţa între mărcile de vinuri şi consumă vin ieftin fără a-şi da seama de cele mai multe ori.
„Am cheltuit zeci de milioane de yuani în lupta împotriva falsificatorilor. Am r