- Comentariu - nr. 699 / 8 Ianuarie, 2011 Desi se mizeaza pe o usoara crestere economica, una dintre marile probleme ale anului 2010 a fost cresterea falimentelor. Conform agentiei de evaluare Coface Romania, la finele lui 2010, numarul de falimente din Romania este estimat cu 15-20% mai mare, comparativ cu anul 2009, cand peste 19.000 de firme si-au pus lacatul pe usa. Asta, dupa ce, in 2009, fata de 2008, numarul de falimente a urcat cu 30%. Cauza? Gestionarea inefi-cienta a crizei de catre actualul guvern. Potrivit sursei citate, cel mai prost le-a mers, in 2010, angajatilor din domenii precum constructii si distributia materialelor de constructii, metale, retail, IT, transporturi, mobila si textile. Dar, iata, si o veste buna. In urmatorii trei ani, productia de masini va creste la peste 765.000 de unitati, in timp ce exportul va ajunge la 611.000, se arata intr-un document al companiei de cercetare Business Monitor International (BMI) _ citata de agentii de presa. Cresterea productiei de autovehicule (indeosebi pentru export) se datoreaza, in mare parte, investitiilor Ford la Craiova si utilizarii integrale a capacitatii de productie a uzinei Dacia. Totodata, BMI plaseaza Romania pe locul 14 din 20 de tari, in topul celor mai atractive piete pentru investitii. Sa dea Domnul, dar, deocamdata, avem, inca, multe lacate pe usa si, ca urmare, oameni fara slujbe! GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 699 / 8 Ianuarie, 2011 Desi se mizeaza pe o usoara crestere economica, una dintre marile probleme ale anului 2010 a fost cresterea falimentelor. Conform agentiei de evaluare Coface Romania, la finele lui 2010, numarul de falimente din Romania este estimat cu 15-20% mai mare, comparativ cu anul 2009, cand peste 19.000 de firme si-au pus lacatul pe usa. Asta, dupa ce, in 2009, fata de 2008, numarul de falimente a urcat cu 30%. Cauza? Gestionarea inefi-cienta a crizei d