De la rochii de Oscar şi tricouri pentru bărbaţii fatali de la Hollywood, românca Aura Cercel a ajuns parteneră de afaceri cu celebra familie de investitori Rubinstein. Cum se fac banii din modă în Cetatea Filmului?
Pe un perete din atelierul Aurei Cercel, deasupra unei maşini de cusut Singer în miniatură, tronează un colaj cu poze decupate din reviste de modă. Un pantof roşu cu toc înalt, siluetele unor manechine sau un prim-plan pe un machiaj „smokey eyes" toate suprapuse unor decupaje de titluri: „The Art of Giving", „Woman" sau „Bad Education". Chiar în mijloc, îmi sare în ochi fotografia unei plăcuţe de înmatriculare „California". „Şi să mai zici că nu există premoniţii" râde creatoarea de modă, aranjând un sul de mătase cu imprimeu „paisley" care nu vrea să stea locului în pepiniera de rulouri de tafta, voal şi catifea din atelierul Eva Culture. În 2004, când a făcut din joacă acest colaj, California - şi mai ales Los Angeles - erau doar puncte pe hartă, pe care nici măcar nu râvnea să le viziteze: „Pentru că Miami mi se părea un oraş de-a dreptul odios, eram absolut convinsă că şi Los Angeles este la fel".
Umăr la umăr cu Valentino
Dacă viaţa Aurei ar fi un film, regizorul ar intercala acum o scurtă scenă, desfăşurată în 2010, la şase ani distanţă de tăieturile de pe panou. Teri Hatcher, protagonista din serialul „Neveste disperate"- păşea pe covorul roşu de la decernarea premiilor Oscar, într-o rochie vaporoasă din mătase, fără bretele. „În această seară port o ţinută Eva Culture", se lăuda ea reporterului postului american Abc. De cealaltă parte a ecranului, în sufrageria sa din - culmea! - Los Angeles, Aura Cercel îşi privea, uimită, creaţia. „Nu pot să descriu sentimentul pe care l-am avut când Hatcher a rostit numele brandului meu, Eva Culture" îşi aminteşte ea acum. Un moment greu de descris în cuvinte, dar cu siguranţă comparabil cu cel