Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a lansat un anunţ de intenţie pentru o licitaţie-mamut de 13,87 miliarde lei - 3,2 miliarde euro. Udrea îi trimite pe constructori la cumnatul lui Geoană, de la Eximbank
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a lansat vineri anunţul de intenţie privind organizarea unei licitaţii-mamut, în valoare de 13,87 miliarde lei, echivalentul a 3,2 miliarde euro, pentru Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI). Noutatea programului, despre care Udrea a spus că va fi cel mai mare plan de investiţii în infrastructură de după '89, este că cei care vor finanţa lucrările în primii doi ani vor fi chiar constructorii. Statul va achita facturile abia din 2013, adică după alegerile electorale. Reprezentanţii drumarilor spun că firmele româneşti s-au obişnuit să lucreze fără bani, "să finanţeze statul", arătând că nu finanţarea şi banca sunt problemă, ci important este dacă vor reuşi să primească vreo lucrare dintre cele care se vor scoate la licitaţie. "Noi ne împrumutăm de la bancă să avem lucrări, să păstrăm locurile de muncă, să achităm impozite şi taxe. Noi plătim dobânzi consistente la bănci şi aşteptăm banii de la stat, contravaloarea lucrărilor executate, uneori şi câţiva ani, timp în care suntem penalizaţi dacă întârziem vreo plată la buget", a declarat pentru gândul Costel Căşuneanu, preşedinte Pa&Co International, unul dintre aşa-numiţii regi ai asfaltului, cu o avere estimată la circa 200 milioane euro, conform "Topului Forbes 500 miliardari".
• Căşuneanu ne-a declarat că Pa&Co International are în prezent de încasat peste opt milioane de lei - circa 1,9 milioane euro -, numai de la Ministerul Dezvoltării, pentru lucrări din 2008-2009, iar "despre arieratele totale de la stat, prefer să nu vorbesc!" "Nu cred că o să vedeţi vreo firmă străină că se înghesuie să lucreze pe datorie. Noi,