Din punctul de vedere al domeniilor, în 2010 românii au preferat să citească beletristică (27,1%), carte pentru copii (18,1%), hobby (10,6%) şi autoeducare (10,3%). În ceea ce priveşte cartea străină comportamentul consumatorului a fost mai rezervat în 2010, valoarea medie a coşului de cumpărături suferind o scădere. Piaţa de carte străină a fost în scădere cu aproximativ 25% faţă de anul 2009. Pentru anul 2011 se estimează o menţinere la nivelul lui 2010, cu uşoare tendinţe de creştere la sfârşitul anului. Cea mai bună vânzare de carte străină este în Bucureşti, acest lucru explicându-se prin nivelul salarial mai ridicat, dar şi prin numărul expaţilor, care este mai mare ca în alte regiuni. Capitala este urmată de Transilvania (Cluj şi Braşov), urmează Banatul cu Timişoara şi Moldova cu Iaşi. Toate aceste oraşe sunt centre universitare, ceea ce demonstrează faptul că un număr mare de studenţi vizează titlurile de import. Preţul mediu al unei cărţi din import este situat în jurul valorii de 70 lei, iar pe domenii, acesta este: beletristica – 42 lei, artă şi arhitectură – 120 lei, carte copii – 36 lei, hobby – 80 lei. Cartea străină are în general două motive importante pentru care este achiziţionată de cumpărătorul roman: cadou sau material de studiu. Au existat şi clienti care au achiziţionat cărţi foarte scumpe ("luxury books") pentru colecţiile particulare. Majoritatea titlurilor importate fac parte din domeniile artă, arhitectură şi design. Ca şi trenduri ale anului 2010, în pictură au fost căutaţi artiştii moderni, comparativ cu anii precedenţi când pe primul loc era renaştera sau barocul, iar în arhitectură şi design tendinţele sunt de minimalism.
O carte unică care spune adevăruri incomode
Vedeta anului 2010 este, aşadar "Şi noi ce mai mâncăm", volumul profesorului Gheorghe Mencinicopschi. O carte despre aliment, de