Vânzările de CD-uri şi de bilete la concerte au scăzut, cu toate că industria de divertisment a început să îşi revină
Pirateria şi recesiunea au fost principalele cauze ale declinului
Pentru acest an, previziunile privind evoluţia acestei pieţe sunt optimiste
Cea mai mare parte din industria de divertisment a avut o evoluţie destul de bună anul trecut - veniturile din publicitate au început să crească - preţul biletelor de intrare au avut un avans. Dar acest lucru nu s-a întâmplat şi în cazul industriei muzicale, care a avut o evoluţie nu prea bună. Vânzările de CD-uri, cele online şi biletele de concerte nu au avut parte de un an de revenire. Totuşi, previziunile pentru acest an sunt mai bune.
Astfel, vânzările de albume muzicale au scăzut cu 13 puncte procentuale, comparativ cu evoluţia din 2009.
Nici vânzările online nu au crescut prea mult
De asemenea, nu mai este un secret că vânzările online nu şi-au mai menţinut traiectoria de creştere. Potrivit Nielsen SoundScan, anul trecut, s-au vândut online doar cu un punct procentual mai multe melodii decât în anul precedent. Faptul că anul trecut au fost comercializate online 1,1 miliarde de melodii ar putea fi impresionant, deoarece creşterea a fost doar de 1%, faţă de 12% din 2009. Principalul motiv al declinului este probabil reprezentat de piraterie, mai ales când este vorba de produse care sunt gratis.
Marile companii au avut de suferit
Din cauza acestor scăderi, marile companii care se ocupă de acest domeniu au avut destul de mult de suferit. De exemplu, în 2010, acţiunile companiei Warner Music au avut un declin de 5 puncte procentuale, în ultimele 12 luni, în contextul în care indicele Dow Jones a crescut cu 10 puncte procentuale. De asemenea, nici cazul companiilor Universal Warner Music şi Sony Music Entertainment nu este prea ferici