Aproape 350.000 de autovehicule au ieşit anul trecut pe porţile producătorului, 90% din ele găsindu-şi cumpărători pe pieţele externe. Constructorul român va lansa în acest an noi accesorii pentru echiparea Duster şi va creşte cadenţa de producţie pentru acest model.
Producătorul autohton Dacia a vândut anul trecut 348.723 de autovehicule, cu 12% mai multe comparativ cu 2009, reuşind astfel să-şi majoreze uşor cota de piaţă la nivel mondial, până la 1,6%.
Aproape 90% din totalul vehiculelor vândute în 2010, respectiv 311.000 de maşini, şi-au găsit cumpărători pe pieţele externe. În topul destinaţiilor de export se înscriu Franţa (110.076 de unităţi), Germania (40.500), Italia (21.930) şi Spania (21.753).
În ceea ce priveşte vânzările Dacia pe piaţa locală, acestea s-au ridicat anul trecut la 36.730 de unităţi, în scădere cu 20,4% comparativ cu 2009. Fabrice Cambolive, directorul comercial al companiei, a precizat că din totalul maşinilor livrate în 2010 aproximativ 24.200 de unităţi au fost vândute prin programul „Rabla".
El a adăugat că evoluţia Dacia pe piaţa din România reprezintă un succes, mai ales în contextul unei scăderi a pieţei mult mai abruptă faţă de cea înregistrată de companie. Cele mai vândute modele ale constructorului pe piaţa românească au fost Logan berlină (22.791 de unităţi), Duster (4.826) şi Logan MCV (3.678).
Noi accesorii pentru Duster
Cambolive a afirmat că pe parcursul anului trecut partenerii producătorului au primit 5.673 de comenzi pentru modelul Duster, cea mai mare parte dintre ele fiind onorate până în prezent. Rafael Treguer, directorul de dezvoltare al mărcii Dacia la nivel global, a spus că, dacă pentru modelul Duster perioada de aşteptare pentru livrare ajunsese la şase luni, în prezent timpii de aşteptare au scăzut la patru luni şi în curând se vor reduce la trei luni, datorită creşterii c