Dincolo de faptul că internetul ar putea să devină un pic mai sexy în 2011, jumătatea plină a paharului se leagă de tatonările pe care giganţi ai conţinutului le au în piaţa românească, afirmă analistul media Iulian Comănescu.
Iată cronologia evenimentelor majore care au marcat anul recent încheiat:
Ianuarie
- Dispar de pe piață cotidianele Gardianul și Ziua
Februarie
- Ringier anunță vânzarea titlurilor Evenimentul zilei şi Capital către omul de afaceri Bobby Păunescu.
Martie
- Circa 20 de redactori ai săptămânalului Academia Cațavencu renunță la colaborarea cu publicația controlată de trustul Realitatea. În scurt timp echipa reușește lansarea săptămânalului Kamikaze.
Aprilie
- Răzvan Cornețeanu demisionează din funcția de director general al Adevărul Holding. Conducerea trustului este preluată de Peter Imre, fost director corporate affairs în cadrul Philip Morris Romania.
- Se lansează ziarul Puterea, editat de News&Media Investment Limited, cu sediul în Anglia.
Iunie
- Apare Media Fact Book 2010, raport realizat de Initiative România, conform căruia piaţa media a scăzut cu 37% în 2009, până la 339 de milioane de euro. Cel mai afectat segment a fost cel al presei scrise, cu un recul de 55%, până la 37 de milioane de euro. Potrivit studiului, în 2010 publicitatea din print urma să-și continue prăbușirea, până la 27 de milioane de euro.
Iulie
- TVA crește de la 19% la 24%, măsură care, potrivit oamenilor din piață, duce la scădera pieței media cu 10-20%.
- Este anunțată plecarea lui Marius Hagger de la conducerea Ringier România. Locul său va fi luat, la mijlocul lunii noiembrie, de Mihnea Vasiliu, fost manager în cadrul Media Pro și Realitatea Media.
August
- Grupul WAZ, publisher-ul cotidianului România Liberă, își anunţă retragerea din România.
Octombrie
- As