În timp ce vânzările Dacia în România au scăzut, cele în Europa Occidentală s-au majorat. Neoficial, constructorul de la Mioveni lucrează deja la realizarea unui Sandero electric.
Perioada de criză îi prieşte din plin brand-ului low-cost Dacia. Vânzările firmei francezo-române au crescut cu 12% în 2010, de la 311.426 la 348.723 de autovehicule, iar cota de piaţă în Europa a urcat cu 0,3 puncte procentuale, la 1,6%. Cele mai importante pieţe de export au fost Franţa (110.076 unităţi), Germania (40.500), Italia (21.930) şi Spania (21.753). Sandero a dominat în lista preferinţelor vesticilor, cu 154.559 unităţi comercializate în întreaga lume, urmat de Logan, (127.164) şi de Duster (67.000), cu menţiunea că ultimul model a apărut la vânzare din luna aprilie a anului trecut. Faţă de 2005, anul primelor livrări Logan peste hotare, creşterea exportului este mai mult decât dublă, înregistrând un salt de 112%. În România, însă, vânzările s-au diminuat cu 20,4%, la 36.730 de vehicule, lucru cauzat de contracţia severă a economiei interne.
Veştile bune vin şi dinspre Duster, care, la nivel mondial, a strâns deja peste 100.000 de comenzi, mai mult de jumătate vizând versiunea 4x4. Modelul de teren va primi în acest an o serie de accesorii opţionale destinate îmbunătăţirii caracteristicilor off-road, cum sunt ar fi bull-bar, scuturi, troliu etc.
Totodată, neoficial, Automobile Dacia lucrează intens la realizarea primului autovehicul electric din istorie. Acesta va fi aşezat pe caroseria unui Sandero, având în vedere că maşina compactă se bucură de cea mai mare apreciere la vânzările externe, urmând să nu fie lansat mai devreme de 2012.
În timp ce vânzările Dacia în România au scăzut, cele în Europa Occidentală s-au majorat. Neoficial, constructorul de la Mioveni lucrează deja la realizarea unui Sandero electric.
Perioada de criză îi prieşte din plin