Foto: Dan Marinescu / Jurnalul Naţional Austeritatea bugetară se opreşte aşa cum ne-am obişnuit: la Elena Udrea şi proiectele sale. Ministrul Dezvoltări Regionale şi Turismului are la dispoziţie, anul acesta, un buget de 208,41 milioane de lei (50 milioane euro) pentru Planul anual de marketing şi promovare a turismului şi pentru Programul de dezvoltare a destinaţiilor şi produselor turistice.
"Programul anual de marketing şi promovare turistică are alocată în bugetul MDRT pe 2011 suma de 12,91 milioane de lei (3 milioane euro), iar pentru programul de dezvoltare a destinaţiilor şi produselor turistice, suma alocată în 2011 este de 195,5 milioane de lei (47 milioane euro)", potrivit Mediafax.
Astfel, Elena Udrea poate aduce pe bani publici în ţara noastră reprezentanţi ai presei străine, turoperatori, reprezentanţi ai unor agenţii de turism din străinătate etc. Deşi utilizează această metodă de mai bine de doi ani, articolele de bine despre ţara noastră în presa străină întârzie să apară. Cu toate acestea, astfel de vizite vor fi plătite şi anul acesta. Potrivit Planului anual de marketing şi promovare turistică, Elena Udrea va putea participa la evenimentele de specialitate din lume, însoţită de reprezentanţi ai mass-media, cărora le va asigura transportul, cazarea şi diurna. În acest fel, Udrea se asigură că imaginea ei va fi una pozitivă, atât în presa scrisă cât şi la posturile de televiziune care vor merge în deplasare pe banii ministerului.
Această practică datează din 2009, când Comisia Parlamentară de anchetă cu privire la modul de cheltuire a banilor Ministerului Turismului a dovedit că imaginea pozitivă de care se bucura Elena Udrea la posturile tv se datora unor contracte de publicitate. Deplasările organizate de minister pentru promovarea imaginii României au sfârşit prin a prezenta imaginea omului politic