Elevi de a XI-a şi a XII-a au transmis de la şedinţele de Consiliu Local, au scris investigaţii despre datoriile şcolii şi au intervievat cerşetori şi deţinuţi, ajutaţi de doi mentori jurnalişti, prin programul „Reporter de liceu“. Câteva zeci de liceeni din opt oraşe au experimentat jurnalismul cetăţenesc printr-un proiect finanţat de Fundaţia Soros.
Posibilă alternativă la disciplina opţională de educaţie civică din unele licee, proiectul „Reporter de Liceu" a învăţat zeci de tineri din ultimii doi ani de liceu cum să-şi folosească drepturile cetăţeneşti, dar şi cum să scrie pentru ziar.
Dintre cele 173 de echipe înscrise în programul Fundaţiei Soros, au fost selectate opt, a câte patru tineri, coordonaţi de unul dintre profesorii de la clasă. „Pe teren" au ajuns tinerii de la Grupul Şcolar „Traian Vuia" din Craiova, Grupul Şcolar Agricol Ţăndărei, Colegiul Naţional „Andrei Mureşeanu" Bistriţa, Colegiul Economic „D.P. Martian" Alba-Iulia, Liceul Teoretic „Marton Aron" Miercurea-Ciuc, Colegiul Naţional „Roman-Vodă", Roman, Grupul Şcolar Forestier Caransebeş, Colegiul Naţional „Bănăţeanul" Timişoara.
„Anchestigaţia" de la Bănăţeanul
Fiecare echipă a înfiinţat un ziar online, pentru care tinerii au făcut reportaje, au realizat investigaţii şi au redactat articole. Echipa din Timişoara a realizat o anchetă despre datoriile şcolii lor, care îşi are sediul în patrimoniul Bisericii Romano-Catolice, căreia îi plăteşte chirie. Numai că banii nu au mai fost plătiţi de şapte luni, au descoperit cei patru liceeni. „Nu s-a mai plătit şi există posibilitatea să fim daţi afară din şcoală.
Aşa că am făcut o «anchestigaţie»: am vorbit cu Primăria, cu reprezentanţii Bisericii, cu cei ai Inspectoratului şcolar, am făcut sondaj prin şcoală şi am întrebat ce ar face elevii dacă ar fi evacuaţi. Fiecare a muncit la acest material", povesteşte