Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor anunţă demararea unor acţiuni de control în aeroporturi, pentru verificarea respectării drepturilor călătorilor, în contextul în care condiţiile meteo nefavorabile creează dificultăţi în desfăşurarea traficului aerian.
“În fiecare aeroport se află echipe de comisari ANPC care vor consilia consumatorii şi care, acolo unde vor constata încălcări ale legislaţiei, vor lua măsurile corespunzătoare”, a declarat Constantin Cerbulescu, preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor reaminteşte consumatorilor şi operatorilor de transport aerian drepturie pasagerilor prevăzute de Regulamentul (CE) 261/2004 de stabilre a unor norme comune în materie de compensare şi asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor:
• dreptul de fi informaţi de catre liniile aeriene (de exemplu, cu privire la drepturile pe care le au, la evoluţia situaţiei, la anulări şi durata întârzierilor);
• dreptul la asistenţă (băuturi răcoritoare, mese, cazare, după caz) – în cazul refuzului la îmbarcare, al anulării zborului, al întârzierii, al forţei majore;
• dreptul de a alege între rambursarea preţului şi redirecţionarea către destinaţia finală - în cazul refuzului la îmbarcare, al anulării zborului, al forţei majore. În cazul în care întârzierea este mai mare de cinci ore, pasagerii au dreptul la rambursare;
• dreptul la compensare - în cazul refuzului la îmbarcare, al anulării zborului. Conform hotărârii Curţii Europene de Justiţie, pasagerii au dreptul la compensare în cazul întârzierii prelungite, dacă aceştia ajung la destinaţia finală cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevazută iniţial de operatorul de transport aerian