Zeci de branduri străine vor intra pe piața românească în următoarele 12 luni, completând semnalele care arată că perioada de criză economică se apropie de final.
Retailul autohton se va îmbogăți anul acesta cu cel puțin patru mărci celebre. Cei mai așteptați par a fi suedezii de la H&M, care, cel mai probabil, vor intra pe piață cu nouă magazine. Cel mai câștigat pare a fi proprietarul lanțului Iulius Mall, care a anunțat că a semnat trei contracte cu retailerul suedez.
„Alegerea de către H&M a ansamblului urbanistic Palas Iași și a mallurilor noastre din Cluj și Timișoara dă un plus de valoare portofoliului companiei“, a declarat Iulian Dascălu. Un al patrulea magazin H&M va fi deschis la toamnă în centrul comercial Maritimo din Constanța, restul de cinci unități urmând să fie găzduite de mallurile din Capitală (AFI Cotroceni, Plaza România, Băneasa Shopping City, București Mall și Unirea Shopping Center).
Un alt brand ultracunoscut care va deschide primele unități în țara noastră în 2011 este Lidl. După ce a cumpărat, în urmă cu aproape un an, rețelele Plus din România și Bulgaria, discounterul german a început demersurile pentru construcția și deschiderea unor magazine proprii în cele două state. În România sunt aproape de finalizare, printre altele, supermarketuri Lidl în București, Râmnicu-Vâlcea, Timișoara, Iași, Ploiești, Turda, dar și în alte peste 20 de localități.
Mai puțin faimoasă în România, rețeaua franceză de bricolaj Leroy Merlin va încerca marea cu degetul în 2011, deschizând primul magazin din România în cadrul proiectului Colosseum din nordul Capitalei. Tot în retail, dar în cel de lux, am putea asista, în prima jumătate a anului, la deschiderea unui magazin în franciză al prestigioasei mărci de vestimentație Burberry.
Mișcări vor fi și pe piața hotelieră, unde două branduri ale Hilton (Hampton by Hilton și Double