Vânzările Dacia au crescut cu 12% anul trecut, ajungând la aproape 350 de mii de autovehicule. De asemenea, cota de piaţă a constructorului român în Europa a urcat cu 0,3 puncte procentuale, la 1,6%. Anunţul a fost făcut de grupul francez Renault, acţionarul majoritar al companiei.
În Franţa, Dacia a avut anul trecut o cotă de piaţă de 4%, cu 1,6 puncte procentuale mai mult decât în 2009.
Constructorul auto a livrat în 2010 pe piaţa din România 36.730 de vehicule, reprezentând o scădere de 20,4%. Cifrele sunt însă pozitive per total, datorită vânzărilor mai bune pe plan extern.
Grupul Renault a înregistrat anul trecut vânzări record, de peste două milioane şi jumătate de maşini.
Toate cele trei branduri principale ale grupului (Renault, Dacia şi Renault-Samsung Motors) au înregistrat majorarea volumului vânzărilor.
Totodată, grupul francez a avut creşteri de volum în toate regiunile geografice.
Franţa a rămas cea mai mare piaţă a grupului, cu 743.509 de unităţi vândute anul trecut, urmată de Germania (171.482) şi Brazilia (160.303).
În programul "Entry" al grupului, care cuprinde mărcile low-cost, Renault a vândut anul trecut aproape şapte sute de mii de maşini.
Volumul total al vânzărilor din acest program a ajuns astfel din 2004 la 2,51 milioane de unităţi.
Dacia a vândut în ultimii şase ani aproape un milion şi jumătate de maşini incluse în programul "Entry".
Vânzările Dacia au crescut cu 12% anul trecut, ajungând la aproape 350 de mii de autovehicule. De asemenea, cota de piaţă a constructorului român în Europa a urcat cu 0,3 puncte procentuale, la 1,6%. Anunţul a fost făcut de grupul francez Renault, acţionarul majoritar al companiei.
În Franţa, Dacia a avut anul trecut o cotă de piaţă de 4%, cu 1,6 puncte procentuale mai mult decât în 2009.
Constructorul auto a livrat în 2010 pe piaţa