Desenul sau pictura, exersate de la vârste fragede, îi ajută pe copii să-şi dea drumul imaginaţiei. O studentă la Arte predă un opţional creativ de desen şi pictură în câteva grădiniţe private din Bucureşti.
„Eram ilustratori când am făcut balena", îi spune Ştefan (3 ani) Biancăi, profesoarei sale de desen, o tânâră studentă la Pedagogia Artelor.
Bianca Găinuş le aminteşte că în urmă cu câteva săptămâni au avut de pregătit o poveste, pe care apoi să o ilustreze: „Am citit povestea, apoi fiecare s-a gândit la o ilustraţie cu o balenă". Ştefan o întrerupe:
„Bianca, da ştii ce pregătesc eu acasă? Cartea cu Pepenele Planetă!" Cine e Pepenele planetă? Ştefan explică imediat. „Nu există în realitate, facem o carte din el. Un pepene atât de mare, încât să încapă mulţi oameni pe el. E pepene de apă, adică e cu verde şi cu roşu. De mult n-am mai mâncat pepene, ce poftă îmi e!"
Provocaţi constant să-şi imagineze
Înainte de Crăciun, Bianca i-a provocat pe copiii de 4 ani înscrişi la opţionalul de la grădiniţa germană „Die Biene Maja" să-şi imagineze ce cadouri ar vrea părinţii lor să primească de la Moş Crăciun, iar apoi să le deseneze. Tânăra crede că exerciţiul imaginativ este atrăgător pentru copii atât de mici, fiindcă devin atenţi voluntar. Îi întreabă:
„Cum ar fi dacă Moşul nu ar fi de fapt un moş şi ar fi un băieţel?". Râsete. „Cum ar fi dacă ar veni împreună cu Peştişorul Auriu?" Alte sunete şi uimire.
Aproape toţi copiii i-au cerut Moşului să le aducă părinţilor mai mult timp liber petrecut cu ei, ilustrat printr-un ceas desenat pe fiecare sac.
Fata cu pensula
Studentă în ultimul an la Pedagogia Artei la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti, Bianca învaţă copii de grădiniţă să deseneze şi să picteze, într-un program-opţional numit „Colorează Copilăria".
@