Piaţa de home entertainment va rămâne la cele 25 mil. euro atinse în 2010
Jocurile şi consolele ocupă cel mai mult din piaţa locală de media
Piaţa de home entertainment din România ar putea înregistra şi în acest an, ca şi în 2010, un nivel al vânzărilor de 25 de milioane de euro. Evoluţia pieţei de anul trecut faţă de 2009 este de scădere cu 25 de procente, potrivit unui studiu de piaţă realizat de lanţul de magazine Diverta.
Din cele trei segmente de piaţă distincte euro gaming-ul, reprezentat de console şi jocuri, a adus vânzări de circa 15 milioane de euro, fiind cel mai mare segment din piaţa de media. Cel de-al doilea segment important, filmele, a înregistrat un nivel de circa 7 milioane de euro, în vânzări, în timp ce vânzările de pe al treilea segment, cel de muzică, au atins vânzări de circa 3 milioane de euro.
"În 2010 toate gamele au fost în scădere cu circa 25% pe fondul crizei economice, având în vedere că produsele nu sunt de subzistenţă, iar în majoritatea cazurilor sunt relativ uşor de consumat din surse alternative (internet, piraterie)", au declarat într-un comunicat, remis ieri redacţiei, reprezentanţii Diverta.
La nivelul vânzărilor Diverta, singurul segment din piaţa media care a realizat volumele din 2009 (sau a fost în creştere uşoară) a fost cel al jocurilor care, potrivit datelor companiei, ar fi avansat cu 2%. Filmele şi muzica au înregistrat o scădere de circa 25% în 2010 comparativ cu valoarea anului 2009, urmând trend-ul pieţei naţionale.
Muzica - afectată de sursele free, iar filmele - de schimbarea licenţelor
Vânzările Diverta pe segmentul muzică au fost afectate de posibilitatea crescândă de a accesa acest tip de conţinut din surse ,,free" - gratis (internet, radio, tv ; stocare locală - dimensiuni mici ale fişierelor). Ponderea vânzărilor de muzică din totalul vânzărilor Dive