Pentru ca Registrul Electoral să poată fi folosit în alegeri la nivel naţional, toate secţiile de votare ar trebui informatizate / Foto: Laurenţiu Nica / Intact Images Autoritatea Electorală Permanentă a declanşat procedura de licitaţie pentru achiziţia unui soft menit a face funcţional Registrul Electoral, o bază de date centralizate în care sunt înscrişi toţi cetăţenii români cu drept de vot. Suma alocată de AEP pentru această achiziţie este estimată la 12,276,219.2 RON fără TVA, adică aproximativ 3,5 milioane de euro.
Suma nu este însă definitivă, AEP acceptând că aceasta se poate mări ulterior dacă firma câştigătoare a licitaţiei va aprecia costuri mai mari. În plus, pe lângă această sumă, Autoritatea a desfăşurat anul trecut o serie de alte achiziţii, premergătoare înfiinţării Registrului Electoral, una vizând consultanţă pentru studiul de fezabilitate a softului în valoare de 165.520 de lei (fără TVA) şi o alta, în valoare de 390,217 lei, pentru sistemele de securitate necesare Registrului. Per total, încă aproximativ 600.000 de lei. De altfel, în bugetul AEP pe anul trecut erau alocate 1,3 milioane lei pentru demararea acestor operaţiuni aferente Registrului Electoral.
Scopul principal al acestui Registru Electoral este acela ca orice ceţătean care se prezintă la secţia de vot să poată fi verificat dacă a mai votat sau nu şi în altă secţie de vot, în ideea ca astfel să se împiedice votul multiplu, cea mai frecventă fraudă electorală la toate tipurile de alegeri.
"Având în vedere imperativul asigurării unui proces electoral corect şi transparent, precum şi necesitatea identificării şi sancţionării persoanelor care votează fără a avea drept de vot sau care votează de mai multe ori la aceleaşi alegeri, AEP va implementa Registrul Electoral, o aplicaţie care va permite: crearea unei baze de date cu toate