Schimbul educaţional rămâne cea mai eficientă şi distractivă metodă prin care adolescenţii învaţă geografie, istorie, limbi străine sau chiar civilizaţie. Luna trecută, zece liceeni de la Colegiul „George Coşbuc“ din Bucureşti au stat o săptămană la Berlin, unde au învăţat mai multe despre sistemul educaţional german.
„Am privit Germania prin altă perspectivă, pentru că, dacă vizitezi Berlinul, nu iei prea mult contact cu nemţii, cu cetăţenii, cu copiii. Practic, ei sunt viitorul acolo, fiindcă cei mai bătrâni sunt obişnuiţi cu vechiul sistem. E impresionant să priveşti Germania prin copii: vezi ceva cu totul diferit. E ca şi cum ai privi România prin noi, nu prin cei care sunt sunt deja sus", spune Alex Iosif (16 ani), întors în decembrie din sejurul educaţional la Berlin.
A plecat alături de alţi nouă colegi de liceu, din clase diferite, într-un schimb de experienţă iniţiat de o profesoară română, emigrată în Germania. Ioana Scherf, de la şcoala românească „Berlin-Brandenburg", i-a contactat pe directorii Colegiului „Coşbuc" din Capitală pentru a le propune un parteneriat.
Tinerii românii ar fi urmat să cunoască elevi germani în Berlin, iar apoi vizita nemţilor să fie întoarsă în Bucureşti. Colegiul Bilingv „George Coşbuc" este una dintre cele două şcoli din România care fac parte din iniţiativa Institutului german „Goethe", „Şcolile: partenere ale viitorului", prin care 1.000 de şcoli din Europa sunt susţinute financiar pentru a trezi interesul copiilor pentru limba şi societatea germană.
„Nu-mi este foarte clar cum a aflat de şcoală, pur şi simplu, o doamnă profesoară din Germania a dat telefon la şcoală prin septembrie şi ne-a întrebat dacă vrem să facem acest schimb de experienţă, cu sprijinul lor financiar. De atunci am ţinut legătura, noi sperăm ca proiectul să devină o tradiţie, ne gândim că este util pentru copii", spune S