Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) înregistra, la data de 31 decembrie 2010, datorii către alte societăţi de circa 410 milioane de euro, fiind astfel unul dintre marii datornici către mediul privat, informează Hotnews.
La solicitarea HotNews.ro, CNADNR a transmis o listă cu 229 de firme care au de primit bani de la compania de stat.
Compania Spedition UMB care se ocupă de construcţia tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti are de recuperat cea mai mare sumă: 107 milioane euro.
Pe locul doi în topul firmelor care au de primit cei mai mulţi bani se află compania Bechtel, care se ocupă de construcţia autostrăzii Transilvania, având de primit 96 milioane euro.
Pe locul trei se află Romstrade, cu 68 milioane euro.
Spedition UMB este deţinută de Dorinel Umbrărescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiţi "regii asfaltului".
Lucrările la tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt în mare întârziere, având, iniţial, anul 2010 ca termen de finalizare. Termenul a fost prelungit până la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar în proporţie de 50 la sută. Porţiunea de autostradă are o lungime de 42,5 km, licitaţia de construcţie fiind câştigată, în 2006, de un consorţiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Com-Axa. Valoarea proiectului este estimată la 238 milioane euro.
Curtea de Conturi a constatat, în 2008, ca CNADNR a efectuat plăţi ilegale pentru construcţia autostrăzii Bucureşti-Ploieşti.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) înregistra, la data de 31 decembrie 2010, datorii către alte societăţi de circa 410 milioane de euro, fiind astfel unul dintre marii datornici către mediul privat, informează Hotnews.
La solicitarea HotNews.ro, CNADNR a transmis