Noua modalitate de plată a contribuţiilor sociale este un pas înainte pentru eliminarea birocraţiei, însă presupune şi costuri. Declaraţia unică poate fi trimisă la Fisc sau la Primărie în format electronic, însă, pentru acest lucru, angajatorii trebuie să plătească pentru un certificat digital.
Persoanele fizice şi firmele vor plăti contribuţiile şi impozitele la bugetul de stat prin completarea unui singur formular, care va fi transmis online sau va fi depus pe suport de hârtie, a precizat ieri Gheorghe Ialomiţianu, ministrul Finanţelor Publice.
Citiţi şi:
Tănăsescu: relaxarea fiscală trebuie uitată
Statul le declară război „săracilor“ bogaţi în 2011
Mai exact, declaraţiile pentru impozitul pe venit, contribuţia pentru şomaj, sănătate şi pensie, care până acum erau depuse la sediile instituţiilor respective, vor fi înlocuite de un singur formular ce se va depune la Fisc sau trimis direct de acasă, online.
În formularul 112 au fost integrate informaţiile care se regăseau în declaraţiile fiscale depuse de angajatori, precum şi în declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor. Pentru acest lucru însă, angajatorii trebuie să obţină de la Ministerul Finanţelor un certificat digital care poate costa între 50 şi câteva sute de euro, în funcţie de firma producătoare.
"Declaraţia unică este bine-venită, însă presupune şi costuri suplimenare ce pot fi importante pentru mici angajatori", a declarat Emilian Duca, consultant fiscal din cadrul BDO România. El consideră că termenul de 25 ianuarie, dată până la care toţi contribuabilii vor trebui să completeze declaraţia unică, este prea strâns.
"Angajatorii trebuie să obţină certificatul digital şi apoi să folosească un program pentru completarea acestei declaraţii unice. Aceşti paşi sunt obligatorii, însă, după parcurgerea lor, viaţa contribuabilului va fi