Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) inregistra la data de 31 decembrie 2010, datorii catre alte societati de 1.725.495.122 lei (410 milioane de euro), fiind astfel unul dintre marii datornici catre mediul privat. La solicitarea HotNews.ro, CNADNR a transmis o lista cu 229 de firme care au de primit bani de la compania de stat. Compania Spedition UMB care se ocupa de constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti are de recuperat cea mai mare suma: 451 de milioane de lei (107 milioane euro). Pe locul doi in topul firmelor care au de primit cei mai multi bani se afla compania Bechtel care se ocupa de constructia autostrazii Transilvania cu suma de 407 milioane de lei (96 milioane euro), pe locul trei aflandu-se Romstrade cu 289 milioane de lei (68 milioane euro).
Potrivit CNADNR, aceste obligatii au termen scadent pana in luna iunie 2011.
Spedition UMB este detinuta de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro.
Curtea de Conturi a constatat in 2008 ca CNADNR a efectuat plati ilegale pentru constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Mai multe amanunte aici.
Si lucrarile la autostrada Transilvania sunt intarziate. Cu foarte mare dificultate, autoritatile au reusit sa inaugureze, anul trecut, 10 kilometri din tronsonul Tur