Asociaţia „Transira" a trimis o serie de propuneri edililor pentru ca braşovenii să aştepte mai puţin în staţii. Regia de transport ar putea scoate mai mult profit, dacă şi-ar reorganiza actualele trasee de troleibuz, unele fiind, acum, total ineficiente.
Reprezentanţii Asociaţiei „Transira", care militează pentru transportul în comun ecologic, a făcut un studiu prin care a reorganizat traseele RAT Braşov pentru o mai bună eficienţă atât pentru regie, cât şi pentru călători.
„Având în vedere recenta achiziţionare a încă 11 troleibuze şi faptul că restul de 24 de troleibuze active sunt folosite doar cu rândul şi doar într-un schimb, dorim să propunem o mai bună utilizare a lor, introducerea concomitentă a mai multor vehicule în trasee şi scurtarea timpului de aşteptare în staţii", a precizat Silviu Sîntea, preşedintele „Transira".
Trafic restrâns în Tractorul
De exemplu, în zona Rulmentul-Tractorul nu se mai justifică existenţa paralelă a cinci linii, după desfiinţarea marilor uzine. Ţinând cont că, în zona Parcului Tractorul, au apărut noi obiective de interes, ce nu sunt deservite de transportul public, cum ar fi patinoarul, Serviciul de Înmatriculări şi Paşapoarte, dar şi o universitate, „Transira" propune să se reînfiinţeze capătul de linie, de troleibuze, pe strada Turnului, în zona magazinului Plus.
„Propunem restrângerea traficului între Tractorul şi Rulmentul la doar două trasee (unul de autobuz şi unul de troleibuz), oferind şase vehicule pe oră şi sens", se arată în propunere.
De asemenea, actualele trasee de troleibuze, de pe B-dul Griviţei, au o frecvenţă de 60 minute şi au capăt de linie la Stadionul Tineretului, cu toate că destinaţia cea mai solicitată este Bartolomeu. Reprezentanţii „Transira" propun prelungirea liniilor de trolibuz până la giratoriul de la Complexul Bartolomeu.
Trasee inutile pe Carpaţilor @N_