Poliţiştii timişeni au intervenit, anul trecut, la peste 17.000 de sesizări efectuate prin intermediul Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112. Poliţiştii timişeni spun că lucrurile s-au mai îmbunătăţit şi că oamenii par să fi înţeles importanţa acestui serviciu, fiind înregistrate mai puţine apeluri false.
Chiar dacă multe dintre apelurile înregistrate la numărul unic de urgenţă sunt farse, comparativ cu anul 2009, în 2010 numărul acestui tip de apeluri a scăzut semnificativ în Timiş. Potrivit statisticilor Inspectoratului de Poliţie Timiş, în 2010, prin 112 au fost solicitate 17.138 intervenţii, în timp ce în 2009 au fost 17.805 sesizări ale cetăţenilor din Timiş, ceea ce înseamnă o scădere de 3,7%. Din totalul intervenţiilor de anul trecut, majoritatea au fost înregistrate în mediul urban, 12.714, iar 4.424 în mediul rural. Din punct de vedere al timpului de intervenţie în urma apelului primit, la 15.110 intervenţii oamenii legii au ajuns la faţa locului în mai puţin de zece minute. În cazul a 106 apeluri, timpul de intervenţie a fost de peste 20 de minute. Totuşi, spun poliţiştii, numărul unor astfel de situaţii a fost în scădere faţă de 2009, când au fost 390 de intervenţii care au avut un timp lung de intervenţie.
Potrivit Poliţiei Timiş, scăderea numărului de apeluri poate reprezenta o responsabilizare a cetăţenilor, dar şi o mai bună înţelegere din partea acestora a momentului în care este necesară alertarea forţelor de intervenţie. Oamenii legii fac, totuşi, un nou apel la populaţie, solicitând să nu se formeze numărul 112 decât în caz de urgenţă, iar în astfel de situaţii cetăţenilor li se cere să fie calmi şi să precizeze clar ce urgenţe au, locaţia în care se află şi numărul de telefon de pe care sună.
În majoritatea situaţiilor false, spun poliţiştii, apelanţi au fost oameni ai străzii a căror sancţionar