Cum se procedează în această situaţie? Cum probează cineva că a fost agresat în trafic? Simpla plângere este suficientă?
Lucrurile nu sunt însă aşa simple. Totul trebuie făcut pe bază de probe, să existe filmul. Ştim foarte bine că românii sunt în stare să se vândă unul pe celălalt. Dacă două familii nu se înţeleg, fiecare îl va reclama pe celălalt de agresiune în trafic. Şi, atunci, pe simpla declaraţie, aşa cum se întâmplă acum în Uniunea Europeană, este exclus să iei măsuri în România.Trebuie să existe o probă, din care să rezulte că această agresiune s-a întâmplat. Şi aceste schimbări, pe care noi le-am propus, chiar dacă vor fi acceptate, să nu uităm că românul are şi o altă meteahnă. Chiar dacă are dreptul suspendat, el circulă. La risc.
Că tot vorbeam despre comportamente violente în trafic... Şoferul român mai respectă legea?
Aici e discutabil. Participanţii la trafic din România s-au împărţit în două categorii. Sunt şi oameni care au înţeles că nerespectarea normelor rutiere atrage vătămarea lor. Şi ceilalţi care o ignoră şi se folosesc de fel de fel de tertipuri avocăţeşti, judecătoreşti. Sunt cei care ştiu foarte bine că la un anumit moment cunosc sau au posibilitatea atât de bine încât să scape, şi instanţele să le dea câştig de cauză.
Ce noutăţi mai sunt pe partea rutieră? De ce "surprize" vor mai avea parte şoferii?
Există un aspect care nu este mai puţin important, şi anume că am reluat şi am refundamentat propunerea noastră pentru operaţionalizarea radarelor fixe. Vrem, nu vrem, ele sunt un mijloc existent la îndemâna statelor din cadrul Uniunii Europene. Au venit experţi din UE şi au constatat că din punct de vedere tehnic îndeplinim condiţiile. Le îndeplinim şi pe cele de siguranţă rutieră. Avem însă o problemă în ceea ce priveşte legiferarea funcţionării lor. Avem în momentul de faţă legea privin