Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului vrea să convingă firmele să construiască drumuri, dar să primească banii abia în 2013. Concret, potrivit Gândul, e vorba de organizarea unei licitaţii - mamut, în valoare de 3,2 miliarde de euro, pentru Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii.
Noutatea programului, despre care ministrul Elena Udrea a spus că va fi cel mai mare plan de investiţii în infrastructură de după 1989 este că cei care vor finanţa lucrările în primii doi ani vor fi chiar constructorii. Statul va achita facturile abia din 2013, adică după alegeri parlamentare.
Programul se va desfăşura în perioada 2011 - 2020 şi presupune construcţia a zece mii de kilometri de drumuri judeţene, construirea reţelei de apă şi canalizare în o mie cinci sute de localităţi, precum şi finanţarea a 860 de proiecte ale autorităţilor publice locale rurale, care nu au mai prins finanţare europeană.
Despre autostrăzi nu se pomeneste însă nimic. Nu e totuşi o prioritate zero ?
Otilia Nuţu, coordonator de programe pe trasporturi la Societatea Academică din România spune la RFI că nu există coorodonare la nivelul instituţiilor statului.
Ce-i de făcut ? Ar trebui poate ca toate drumurile să fie administrate de Compania Naţională de Drumuri, mai afirmă Otilia Nuţu. Otilia Nuţu, intervievată de Dragoş Ghiţulete
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului vrea să convingă firmele să construiască drumuri, dar să primească banii abia în 2013. Concret, potrivit Gândul, e vorba de organizarea unei licitaţii - mamut, în valoare de 3,2 miliarde de euro, pentru Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii.
Noutatea programului, despre care ministrul Elena Udrea a spus că va fi cel mai mare plan de investiţii în infrastructură de după 1989 este că cei care vor finanţa lucrările în primii doi ani vor fi chiar constructorii.