Dacia vrea ca un roman din trei sa cumpere un model al marcii in 2011, pe o piata estimata in urcare anul acesta, dupa doi ani de criza, insa va mai dura pana cand vanzarile de masini noi se vor intoarce la nivelul din 2007.
"Obiectivul nostru in 2011 este ca Dacia sa detina peste 30% din piata anul acesta. Dorim ca un client din trei sa fie fidel marcii. Pentru prima data dupa acesti doi ani dificili, estimez ca piata auto are sanse de crestere in 2011. Este cam devreme sa prognozam nivelul pana la care va urca piata, insa noi credem ca ne vom intoarce spre o crestere care va fi progresiva si care se va prelungi, insa ii va trebui timp pana va ajunge la nivelul vanzarilor pe care le-am vazut in 2007", a declarat Fabrice Cambolive, directorul comercial Dacia Renault Nissan.
Exista doua motive care vor ajuta piata auto romaneasca anul acesta, anuntul facut de Guvern de a reinnoi programul Remat si noua taxa de poluare.
"Pentru anul 2011, suntem optimisti, suntem convinsi ca va fi o relansare in special pe semestrul 2 si toate acestea datorandu-se programului Remat si noii taxe de poluare. Daca programul Remat va incepe mai devreme ca anul trecut va fi un avantaj atat pentru client, cat si pentru producator, lucru care va sustine piata. Un al doilea motiv care va stimula vanzarile de masini noi este noua taxa de poluare. Noua taxa de plouarea este un factor care va duce la relansarea pietei, la relansarea vanzarilor Dacia cu motorizari Euro5. Anul trecut, majoritatea masinilor vandute pe piata au fost Euro4, anul acesta pentru toata gama vom aplica normele Euro5", spune oficialul Dacia.
Pentru un Logan cu motor de 1,2 litri Euro5 taxa de inmatriculare este de 73 euro, de la 363 euro pentru cel Euro4, care se vindea anul trecut.
Dacia nu va lansa niciun model nou in 2011, insa ne va atrage atentia cu noi serii limitate si cu accesorii