La Asociaţia de proprietari Anul 1848 din Craiova, cheltuielile administrativ-gospodăreşti sunt prilej de dispută între administrator şi proprietari.
Legea nr. 230/2007 le permite proprietarilor să „cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei“, aceştia având „acces, la cerere, la orice document al acesteia“ (art. 10). Oamenii au şi dreptul „să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de zece zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de şapte zile“, conform art. 12, litera d din Normele metodologice de punere în aplicare a Legii asociaţiilor.
Cu toate acestea, Petre Bălăşoiu, locatar în blocul G, situat pe strada Înfrăţirii, susţine că s-a lovit de refuzul reprezentanţilor asociaţiei de a-i spune în ce constau cheltuielile asociaţiei. „Am solicitat verbal în două rânduri asociaţiei de proprietari din care fac parte să-mi explice defalcat, pe articole, respectiv activităţi, prestaţii, în ce constă suma cheltuielilor administrativ-gospodăreşti. Am fost refuzat de administratoarea Elena Nicola pe motiv că nu am voie să ştiu eu ce salariu are dânsa. Abia după ce am solicitat la primărie i s-a pus în vedere obligaţia de a se conforma prevederilor legale. Am comparat, după ce am obţinut datele de la asociaţie, sumele trecute în acte cu cele de pe listele de plată şi am văzut că nu există concordanţă, dimpotrivă, sunt multe nereguli. Se recuperează sume mai mari decât cele cheltuite“, a spus Bălăşoiu.
Reprezentanţii Asociaţiei Anul 1848 consideră că toate aceste nemulţumiri sunt fără temei. Sesizările făcute de Petre Bălăşoiu au atras după ele o serie de verificări, făcute de inspectorii Primăriei Craiova, de pol