România, Bulgaria şi Letonia se află pe ultimele locuri din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de firme care dispun de pagină web pentru promovarea produselor şi serviciilor pe care le oferă, transmite, marţi, www.europapress.es.
Potrivit unei cercetări a Institutului pentru Studii Economice, 94 la sută din totalul firmelor din UE dispuneau în 2010 de acces la internet, iar 85 la sută aveau conexiune cu bandă largă. În schimb, în ceea ce priveşte media europeană a firmelor care şi-au creat propria pagină web, reiese că numai 69 la sută dintre companii au făcut acest lucru.
Studiul a arătat că pe primele locuri ale cercetării menţionate se află Suedia, unde 89 la sută dintre firme au pagină web, Danemarca (88 la sută), Finlanda (87 la sută), Germania (84 la sută), Olanda (81 la sută) şi Austria (80 la sută). Belgia atinge 78 la sută, iar Marea Britanie 76 la sută.
Dintre noii membri ai UE, Republica Cehă, Slovacia şi Slovenia sunt ţările cu cel mai mare număr de firme care dispun de o pagină web, aproximativ 74 la sută. Estonia şi Luxemburg, ambele cu 70 la sută, se situează peste media la nivelul UE.
Un număr de 14 ţări, printre care şi Spania, nu reuşesc să ajungă la media europeană de 69 la sută. Irlanda atinge un nivel de 68 la sută, în timp Malta, Lituania şi Polonia cifra este de 65 la sută. Italia înregistrează 61 la sută, în timp ce în Grecia şi Franţa doar 58 la sută dintre firme au pagină web.
SURSA: Agerpres