Kruk: Uneori creditorii aşteaptă prea mult timp înainte de a externaliza creanţele, astfel că şansele de recuperare eficientă sunt diminuate
Urban şi Asociaţii: Cele mai mari dificultăţi au fost în cazurile de insolvenţă, dizolvare sau încetarea activităţii companiilor debitoare
Piaţa de recuperări creanţe a crescut cu peste 80% în 2010 faţă de 2009, în special pe achiziţia de creanţe, decât pe externalizare
Recuperarea unei datorii de către stat, companii sau persoane fizice este un proces lung, întortocheat, care consumă bani, timp şi - de multe ori - nervi. Specialiştii din piaţă susţin că dificultăţile întâmpinate în recuperarea creanţelor au crescut odată cu adâncirea crizei financiară, dar şi ca urmare a creşterii numărului de solicitări din partea creditorilor. Astfel, anul 2010 a fost un an dificil pentru economie şi pentru populaţie, lucru care s-a reflectat desigur asupra întregului proces de colectare. Potrivit firmelor de profil, cea mai des întâlnită piedică este aceea că mare parte dintre creditori aşteaptă prea mult până apelează la o companie specializată în recuperarea creanţelor. ''Una dintre principalele dificultăţi cu care totuşi ne confruntăm este faptul că uneori creditorii aşteaptă prea mult timp înainte de a externaliza creanţele, mizând pe echipele interne de colectare şi pe capacitatea lor de a recupera creanţele cu costuri scăzute, astfel încât restanţele respective ajung la noi spre recuperare de multe ori într-o fază destul de târzie, în care şansele de recuperare eficientă sunt diminuate. Cu cât decizia de externalizare se ia mai repede, şansele de recuperare cresc. Pe de altă parte, faţă de alte ţări europene, unde există o altă educaţie şi informare financiară, în România debitorii încearcă să evite contactul cu agenţia de colectare creanţe, pierzând astfel şansa de a afla propunerile benefice pe care aceste c