Circa 7.300 de ceferişti riscă să rămână fără un loc de muncă, potrivit preşedintelui Confederaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, citat de Mediafax. Zilele acestea sindicaliştii de la calea ferată şi conducerile companiilor discută asupra planului de restructurare al celor trei companii feroviare.
"Deocamdată, ne pregătim cu un program de măsuri pentru echilibrarea economică a societăţilor, ca să nu existe disponibilizări. Şi ei (conducerea celor trei societăţi, n.r.) au soluţii mai bune, dar nu sunt susţinute politic", a declarat Măntescu, după o şedinţă AGA şi CA pentru aprobarea contractului colectiv de muncă şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2011 de la societăţile feroviare.
Sindicatele din sectorul feroviar avansaseră iniţial un număr de 6000 de dusponibilizaţi.
Planurile de restructurare a companiilor de cale ferată au fost lansate anul trecut de fostul şef de la Transporturi, Radu Berceanu. Potrivit acelor planuri 7.105 şi 8.305 salariaţi de la căile ferate trebuiau disponibilizaţi până în 2011, rezultând economii totale de circa 788 milioane lei.
Potrivit Mediafax, la CFR Călători şi CFR SA există două variante de programe de restructurare, respectiv unul în care se vor păstra opt regionale şi unul cu cinci regionale. În varianta cu opt regionale, CFR SA ar urma să disponibilizeze 1.290 de persoane, iar CFR Călători 923, iar în cea de-a doua variantă, CFR ar disponibiliza 1.492 persoane, iar CFR Călători 1.021.
Totodată, dacă se va aproba programul în varianta cu opt regionale, angajaţii vor renunţa la primele de Paşte şi de Crăciun, de concediu şi la tichetele de masă, la fel ca în 2009 şi în 2010.
Şi la CFR Marfă există două variante de programe, respectiv unul cu concedierea a 3.000 de salariaţi, care vor renunţa la prime şi vor schimba autorizaţiile de călătorie de la clasa I la c