Luna decembrie a fost prielnica magazinelor online de produse electronice si IT, toti mai multi utilizatori preferand sa cumpere de pe Internet. Principalii jucatori de pe acest segment au inregistrat in luna cadourilor cresteri de la 20% pana la 50-60%.
Astfel, Fit Distribution, al doilea jucator de pe piata de retail online, care detine site-urile de electronice PCfun.ro, PC Garage.ro, ElectroFun.ro si ShopIT.ro, a inregistrat in decembrie vanzari mai mari cu 20% fata de perioada similara din 2009, produsele cele mai vandute fiind notebookurile si minilaptopurile. Aceste produse reprezinta aproximativ un sfert din totalul vanzarilor grupului.
Pentru acest an, Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, si-a propus o majorare a afacerilor cu 30% fata de cele 120 de milioane de lei (28,5 mil. euro) de anul trecut, cresterea urmand sa fie determinata atat de cresterea organica a site-urilor din portofoliu, cat si de achizitii. In 2010, site-urile din grupul condus de Ghenea au avut afaceri mai mari cu 25% comparativ cu 2009.
Managerul nu a oferit date despre valoarea profitului, insa a precizat ca acesta a fost mai mare in 2010 datorita revenirii pe profit a PCGarage.ro, inca din primele luni ale anului trecut.
Pentru magazinul online Cel.ro, operat de compania Corsar Grup, luna decembrie a anului trecut a adus vanzari mai mari in valoare cu circa 30%, comparativ cu aceeasi perioada din 2009. Pe de alta parte, numarul comenzilor de luna trecuta a crescut cu 10% fata de decembrie 2009.
Din valoarea totala a produselor vandute, laptopurile au reprezentat 50%, fiind urmate de televizoarele LCD, cu 7%, si de monitoarele LCD, cu 4%.
"De asemenea, s-au vandut foarte bine iPad-urile. In ciuda preturilor (intre 500 si 760 euro), in functie de configuratie, am vandut peste 100 de tablete Apple", a declarat Tiberiu Pop, seful Corsar G