Răvăşitor domnul Bogdan Chiriţoiu de la Consiliul Concurenţei. O “inopinată” pregătită timp de 5 ani companiilor care se joacă de-a preţurile identice la combustibili şi cîştigă enorm.
“Avem aceasta investigatie din 2005, care in esenta este demarata in 2009 cand am schimbat echipa si am demarat efectiv inspectia inopinata. In primul trimestru din acest an, echipa va finaliza raportul de investigatie, document ce va trece prin faza de control intern si apoi este trimis la Comisia Europeana. Daca se recomanda amenda si firmele au termen o luna sa-si prezinte punctul de vedere, deci va mai dura. Estimam ca o decizie se va lua undeva la jumatatea acestui an”, a mai explicat Bogdan Chiritoiu.
Mai mult, ni se explică teoria hoţul-neprins-negustor-cinstit. Şi ni se serveşte treaba cu media europeană şi noi sub ea la preţuri.
“Preţul fără taxe e cam acelaşi şi e în limitele acceptabilului. Nu înseamnă că firmele astea nu au nicio problemă “hoţul neprins e negustor cinstit”. Ce pot să spun că din datele pe care le avem acum nu ne dau indicii de încalcare a legii. Ca să spunem că e ilegal trebuie să dovedim că oamenii aştia cumva s-au înţeles că au avut un schimb de mesaje între ei, o întâlnire între ei” , a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. (realitatea.net)
Însă, pe money.ro ni se arată că sortimentele principale de benzină şi motorină în ţări precum Germania, Austria (de unde e şi OMV), Marea Britanie sînt mai ieftine cînd scădem taxele. Deci în “ţara săracă, România”, tragem din accize mai puţini bani decît austriecii. Frumos.
1.000 de litri de benzină Premium 95 costau, la 3 ianuarie, 583 de euro, în România, preţ fără taxe, potrivit Oil Bulletin, serviciu al Directoratului pentru Energie al Comisiei Europene. Conform aceleiaşi surse, preţul pentru 1.000 de litri de carburant fără taxe, este de 540 de euro, în A