Vânzările Dacia au crescut cu 12% anul trecut, de la 311.426 la 348.723 de autovehicule, iar cota de piaţă a constructorului român în Europa a urcat cu 0,3 puncte procentuale, la 1,6%, a anunţat luni grupul francez Renault, acţionarul majoritar al companiei. În Franţa, Dacia a avut anul trecut o cotă de piaţă de 4%, cu 1,6 puncte procentuale mai mult decât în 2009.
Pe piaţa din România, Automobile Dacia a livrat anul trecut 36.730 de vehicule, reprezentând o scădere de 20,4%, însă a înregistrat o creştere a cotei de piaţă cu 2,8 puncte procentuale, la 31,7%, a declarat directorul comercial al companiei, Fabrice Cambolive.
El a spus că evoluţia Dacia pe piaţa din România reprezintă un succes, mai ales în contextul unei scăderi a pieţei mult mai abruptă faţă de cea înregistrată de companie. Cambolive a afirmat că din totalul maşinilor livrate în 2010 aproximativ 24.200 de unităţi au fost vândute prin Programul Rabla.
Reprezentantul Dacia a adăugat că pe parcursul anului trecut partenerii producătorului au primit 5.673 de comenzi pentru modelul Duster, cea mai mare parte dintre ele fiind onorate până în prezent. La nivel global, anul trecut au fost înregistrate 100.000 de comenzi pentru vehiculul off-road, peste jumătate dintre ele vizând versiunea 4x4.
Directorul comercial al companiei a afirmat că producătorul urmăreşte o menţinere a cotei de piaţă sau o uşoară creştere a acesteia în România şi că speră „ca în curând unul din trei din posesorii de autoturisme să fie client Dacia".
Cambolive a apreciat că piaţa auto va creşte în 2011, spunând că este prea devreme pentru a estima nivelul exact. „Estimările pozitive se bazează pe doi factori principali, respectiv continuarea programului Rabla în 2011, şi noua taxă de poluare, care este în favoarea achiziţiilor de maşini noi, cu normă de poluare Euro 5", a declarat Cambolive. El a menţiona