Producătorul francez Renault a înregistrat rezultate bune anul trecut în România, iar în 2011 se „luptă” să onoreze comenzile interne şi externe.
Cei 15.000 de argeşeni care lucrează la fabrica de la Mioveni nu vor şoma în 2011: peste 100.000 de comenzi au fost înregistrate din străinătate doar pentru Duster.
Modelul 4x4 al producătorului francez a fost lansat în 2010, iar succesul înregistrat pe piaţa internă şi aprecierile internaţionale au confirmat un avantajos raport prestaţii/spaţiu interior/preţ. În România au fost vândute 4.826 de unităţi Lauréate, versiunea vârf de gamă, fiind preferată de 92% din cumpărători. Străinii au comandat 100.000 de maşini de teren produse în România.
„Noi modele nu vom avea în 2011“, a anunţat, ieri, Rafael Treguer, director de dezvoltare Dacia, într-o conferinţă de presă. El a adăugat că Dacia va continua să pătrundă pe pieţele din Europa, Africa şi în ţările Maghrebului. „Dorim să ne consolidăm poziţia, iar în 2012 vrem să intrăm pe piaţa Regatului Unit“, au spus oficialii de la Dacia.
Acesta e şi motivul pentru care la Piteşti se lucrează la foc continuu: producţia de vehicule a ajuns în prezent la 35 de maşini pe oră, a spus Fabrice Cambolive, director comercial Dacia. El a adăugat că toată gama de unităţi este disponibilă pe piaţă anul acesta cu motorizări Euro 5, iar taxa de poluare pentru Logan 1,2L 75 CP este de 73 de euro.
Oficialii Dacia au şi veşti bune: timpul de aşteptare pentru comenzi a scăzut la patru luni, iar preţurile produselor nu vor creşte.
Francezii sunt fani Dacia
Dacia a vândut anul trecut 348.723 de maşini, cu 12% faţă de 2009. În comparaţie cu cifrele de acum cinci ani, vânzările sunt aproape duble.
Cele mai multe (311.000 unităţi) vor circula pe şosele din Europa Occidentală (228.865 de vehicule Dacia), Asia Mică şi Afr