Afacerile se fac doar cu planuri de rezervă, iar calculele încep de pe minus
Alţi investitori nu mai au curajul să intre în România
În condiţiile în care în România planurile economice se schimbă trimestrial, într-un domeniu atât de strâns legat de macroeconomie cum este cel al imobiliarelor, planurile de afaceri sunt greu de făcut, sunt de părere jucători de pe piaţa locală. Toată lumea lucrează cu mai multe planuri de rezervă şi îşi calculează cifra de afaceri luând în calcul cel mai grav caz cu putinţă. Şi totuşi, puţini sunt cei care cred că lucrurile ar putea să degenereze până acolo unde ar fi nevoie de aplicarea celor mai pesimiste planuri.
Dacă investitorii noi nu mai găsesc România drept cel mai bun loc în care să îşi plaseze banii, investitorii vechi, care au deja afaceri aici şi au găsit o cale de a face faţă crizei, nu au de gând să se retragă. "În planul nostru pentru 2011 este creşterea stocului de locuinţe. Suntem deja în căutare de proiecte vandabile, am anunţat şi bugetul de achiziţii: 45 de milioane de euro. Avem şi discuţii cu potenţiali clienţi, deci nu avem nici pe departe o viziune fatalistă asupra anului acesta. Vremurile dificile se traduc, pentru cei care ştiu să facă afaceri, în strategii mai complexe pe toate planurile: vânzări, marketing, promovare. De asemenea, vitală e înţelegerea psihologiei clientului în această perioadă. Dacă îi oferi un lucru de care are nevoie la un preţ care îl avantajează, atunci nu va ezita să cumpere", a declarat în comunicatul remis redacţiei Nimrod Zvik, directorul de marketing Be Igloo.Totuşi, faptul că investitorii noi nu mai intră pe piaţă, fie chiar şi cei mici, afectează o nişă a imobiliarelor: imobiliarele de lux. "Cei mai importanţi clienţi pe segmentul de lux au fost întotdeauna investitorii. Ei sunt, în condiţii normale, cei care au apetitul pentru achiziţii importante. Dar