Un adevărat festival de reduceri începe în magazinele din Paris, miercuri, 12 ianuarie. Până duminică, în capitala Franţei are loc o vastă operaţiune comercială şi turistică intitulată "Soldes by Paris". Aflată la a cincea ediţie, această ofensivă este destinată să atragă la Paris turişti din lumea întreagă.
Capitala Franţei nu duce în general lipsă de turişti şi figurează chiar pe locul întâi ca destinaţie turistică mondială. Anul trecut, de exemplu, 29 de milioane de turişti au vizitat Parisul. Există însă şi perioade mai puţin faste pentru turism, cum ar fi luna ianuarie, de unde şi această iniţiativă de a propune cinci zile de solduri la Paris, într-o atmosferă de adevărat carnaval comercial.
Peste cinci mii cinci sute de magazine şi buticuri vor fi deschise în tot acest timp, cu reduceri de preţuri substanţiale. Un ghid al acestei operaţiuni a fost publicat în 85 de mii de exemplare, în care străinilor li se explică, în franceză şi în engleză, tot : cum să găsească hoteluri la preţuri incitante, cum să găsească restaurante de calitate, unde să se ducă pentru a se distra şi mai ales unde să cumpere cu preţ redus mărfuri de lux sau alte şi alte mii de produse de toate categoriile, de la îmbrăcăminte la încălţăminte şi bijuterii.
În condiţiile unei teribile concurenţe comerciale planetare, Parisul nu este singura capitală care lansează astfel de operaţiuni. Oraşe precum Londra sau Dubai sunt veritabili concurenţi.
Parisul dispune însă de atuuri suplimentare, spun organizatorii acestor cinci zile de delir comercial : printre altele, o mare densitate de magazine - pentru mia de locuitori, Parisul are 32 de magazine, în timp ce Londra, doar 18.
Toată presa franceză face în aceste zile publicitate operaţiunii "Soldes by Paris", cu descrieri precise pentru cumpărătorii potenţiali. Cei interesaţi de stilul "select" sunt invitaţi să se